De vacances…

Aquesta tardor hem tingut la sort de poder gaudir d’una setmana a casa d’uns bons amics a Brussel·les. No havíem viatjat gaire amb els nens i ha estat una oportunitat magnífica. Vam anar-hi en cotxe, i va ser un viatge agradable, que no se’ns va fer gens pesat.

Brussel·les és una gran ciutat; acollidora, cultural, verda… plena d’activitats per a fer i d’allò més interessant. Vam conèixer una mica el funcionament de la ciutat (bicis, bicis i bicis, cotxes, busos i tranvies, tot alhora!), el munt de llengües que s’hi parlen i una mica la història del país.

Com ens van recomenar els nostres amfitrions, si feia sol, teníem una visita obligada al Jardí botànic de Meise. L’entrada per nens és gratuïta. Els colors de la tardor eren preciosos. El Jardí, bé, més aviat un súper parc, era enorme i no vam pas poder visitar-lo tot. Vam passejar tranquil·lament pels seus boscos i vam visitar alguns dels pavellons on vam veure des de plantes de diferents zones del món, com una exposició molt interessant sobre l’evolució de la vida a la Terra. El Jardí té un bonic castell visitable, amb entrada gratuïta.

Tornant a casa vam decidir anar a visitar l’Atòmium. Una escultura preciosa dissenyada per André Waterkeyn per l’Expo 58. Fa 102 metres d’altura i s’hi pot pujar per veure les vistes de Brussel·les. L’entrada és força cara i vam optar per gaudir de les vistes de la ciutat des d’un altre punt, que té entrada gratuïta.

L’endemà vam anar a visitar el Parlamentarium; em va sorprendre molt gratament. Ens vam endinsar en la història d’Europa i vam conèixer el funcionament d’algunes institucions europees. A la tarda vam visitar el Museu de la Reial Acadèmia de l’Exèrcit, que com us podeu imaginar va encantar als petits (avions, armes, uniformes… i una exposició sobre la II Guerra Mundial). Aquest museu està al costat de l’Arc de triomf, i aquí és on es pot pujar amb un ascensor al capdamunt de l’arc i gaudir de les vistes de Brussel·les. L’endemà vam visitar el centre històric de Brussel·les i el Museu del Còmic, molt bonic, però car, ara bé, si podeu passar-hi unes hores paga la pena.

DSC03446 DSC03464

Vam visitar també la ciutat de Gent / Gant, amb un centre històric preciós, la catedral, el campanar de Beldfort, l’església de Sant Nicolau i el canal. És una ciutat amb molta història que ens va apropar als reis de Castella i als dominis i les revoltes que van tenir a Flandes.

L’últim dia el vam aprofitar per a visitar el Museu de Ciències Naturals; un museu preciós, interactiu, amb una pila d’exposicions xulíssimes impossibles de veure en un dia; el que més va agradar va ser la sala (immensa!) de dinosaures i els insectes. Però tenen una exposició de l’evolució de la vida a la Terra i del cos humà súper interessant!

I aquí us deixem les vacances vistes per en Jan!

Vam anar de vacances a Brussel·les. Hi vam anar amb cotxe. Vam parar a les àrees de servei per anar al labavo i per menjar. Vam trigar 13 hores i 47 minuts.

Vam arribar a Brussel·les al vespre. Vam anar a deixar les maletes i vem anar a buscar el sopar a la frituur. L’endemà vam esmorzar i vam anar al Jardí botànic.

Era molt bonic i molt gran. Estava tot ple d’arbres i flors. Hi havia un hibernacle ple de plantes d’altres llocs del mont i plantes aquàtiques. També hi havia plantes de la selva i cactus. A la tarda vam estar per casa.

L’endemà vam anar al parlament europeu. Era molt gran hi havia un joc molt divertit. Després vam anar al museu militar. Era molt divertit hi havien armes hi armadures de totes les èpoques. Hi també vam pujar a un arc de triomf molt alt, des de dalt es veia tota la ciutat. Després vam anar a casa i vem estar descansant una estona;)

Al matí següent vam anar al centre de Brussel·les i a la grand place que era molt gran i bonica i estava plena de turistes. I al museu del còmic que hi havien molts tipus de còmic diferents.

Després vam anar a menjar unes Gofres i a comprar souvenirs.

L’endemà vam anar a Gent. Era molt gran i bonica ,quan vam arribar vam trobar un mercat d’antiguitats. Vam parar a comprar unes patates fregides.

Vam trobar una plaça amb una font molt bonica. Envoltada d’edificis molt bonics i dues catedrals molt altes. Vam pujar a una torre que feia 91 metres d’alçada. Hi havia una col·lecció de campanes molt grans. Vam dinar uns entrepans i vam anar a veure el centre de la ciutat era molt bonic hi havien edificis molt bonics. Hi havia un Castell no molt grant.

Després vam tornar a Brussel·les i ens vam perdre buscant un supermercat. Vam arribar a casa cap e les 7 del vespre.

L’endemà l’últim dia de vacances. Vam anar al museu de ciències naturals. Era molt gran hi vam veure una exposició de dinosaures enormes. També vam anar a veure una exposició de mamífers i una exposició d’insectes, també n’hi havia de vius, unes aranyes gegants que feien un pam de mida i escorpins verinosos. Vam anar a casa d’hora perquè havíem de fer les maletes i descansar. Nosaltres vam mirar una mica la tele.

El viatge de tornada va ser més ràpid i vam fer la majoria de camí de nit. Vam arribar a les 9,30 del matí, vam trigar 12 hores amb 45 minuts.

Un pensament sobre “De vacances…